Rodina
login:
heslo:


Rozjezd gubernátu Farmaření Ekonmomika ve válce


Rozjezd Gubernátu
Nejdřív si musíme promyslet za jakou rasu chceme hrát. Podle ní a bonusů a postihů, které nese, musíme přizpůsobit hru.

Džini - nejlepší mág a docela dobrý obránce
Hobiti - nejlepší zloděj, který se dá použít i jako obránce
Trpaslíci - nejlepší obránce
Skřeti - velice dobrý útočník a dobrý též jako zloděj
Lidé - naprosto universální rasa
Elfové - solidní mág a obránce
Nekromanceři - nyní je dobrý mág a útočník
Obři - jeden z nejlepších útočníků a obránců
Br-Ougové - universální rasa


Pokud hrajete RD poprvé doporučuju vám lidi nebo hobity. Většina aliancí hledá zloděje. A za zloděje se hraje nejsnadněji. Časem se můžete naučit i jiné rasy…

Další důležitá věc je, vybrat si magické knihy. Každá rasa si může vybrat jiný počet knih. Velice důležitá je kniha, kde je magické fluidum. Toto kouzlo je levné a patří mezi ty základní kouzla, které nám pomohou budovat náš gubernát.

Pokud už máte vybrány tyto dvě věci, musíte si co nejrychleji sehnat nějakou alianci. Pokud je zrovna začátek věku, neměl by být problém se někam uplacírovat, ale pokud si založíte gubernát uprostřed věku, bude to těžší. Napište si inzerát na fórum Nábory členů a případně se kouknout do statistik, které aliance mají méně než 17členů. Pak napište poštou zprávu imperátorovi těchto aliancí, jestli by vás nepřijal… Když se založíte uprostřed věku a vidíte, že všichni okolo vás už jsou velcí, nenechte se odradit. Uprostřed věku se rychle rozrostete.

Pokud se nám povede do nějaké aliance vpadnout, je dobré se se všemi hned seznámit na fóru nebo přes poštu. Snažím se opatřit si všech 5 obchodních paktů. Nejlepší je napsat imperátorovi, aby vám je dal on. Imperátoři mají možnost dělat pakty centrálně pro celou alianci. Když budeme mít tyto pakty uzavřeny a budou nám platit na 100%, můžeme se pustit do hraní (obchodní pakty vám platí až druhý den na 100%).

Na začátku máme pár lidí a nějaké zásoby. S tím ale nevystačíme po zbytek hraní. Proto se musíme snažit hrát tak, aby obyvatelé našeho gubernátu neumřeli hlady nebo nám neklesala popularita kvůli tomu, že nemáme peníze na platy… takže základem je zlato. Zlato nám vydělávaj obchodníci a alchymisti. Alchymisti se začínaj používat až od určité doby. Záleží na rozloze našeho gubernátu. Ale můžeme ho vytěžit i v dolech, dílnách nebo nalézt v labyrintu.

Musíme sledovat své obchodní pakty, protože pokud jsou ve válce zrušeny, klesne účinnost obchodníků i na polovinu a navíc se zvyšováním počtu obchodníků účinnost klesá. To nedělají alchymisti. Ti vydělávají stejně ať se děje co se děje. A navíc, po postavení speciální budovy Zlatý důl je možnost, že najdu zlato (80-120% z toho, co vydělají alchymisti).

Další věcí je rozdělení lidiček do profesí, ale musíme si uvědomit, že je potřeba vydělávat hodně peněz na pozemky, protože na víc pozemkách žije víc lidí a víc lidí víc pracuje. Je potřeba ale pozemky i zastavovat. Myslím, že nejsem sám, komu se osvědčila strategie "co nejdřív postavit speciálky". Takže na začátku opravdu stavit, stavit a zase stavit. Měli byste se snažit počet nezastavěnejch pozemků udržovat na minimu.

Nakupovat pozemky by se určitě mělo a sice dost. Proto si nastavíme nakupování pozemků na 50% a za zbytek nakoupit zaškrtnu. Čím víc území máme, tím víc lidí nám přichází. K přílivu obyvatel nám pomůže také popularita 100. Tu dosáhnete postupným zvyšováním platů na 50. Když postavíte Hospodu u červeného draka, můžete platy snížit na 46 a popularita vám zůstane pořád 100. když občas zakouzlíte Dobrou náladu tak, aby jste ji na sobě měli permanentně aspoň trochu, můžete je snížit i na 42.

Vaši lidé ale musí baštit jako vy a je potřeba několik farmářů. Musíte mít pořád nepatrný přírůstek. Nebo můžete jídlo kupovat z tržiště, ale to se bez Průsečíku obchodních cest moc nevyplácí. Nutné je mít nějaké lidi ve vědcích, neboť přidávají všem profesím podle toho jak si je nastavíš. Na začátku je potřeba, aby pracovali na 100% a toho dosáhneme tak, že do vědců umístíme necelou 1/3 svého území. Naposled umístíme lidi do zedníků a kameníků. Těch musí být zhruba stejně, aby zedníci stačili sdělat kameny. Když postavíte Průsečík obchodních cest, vyplatí se vám dokupovat kamení a vlastně všechno. Takže si nastavte v nastavení automatické dokupování surovin. Pak můžete kameníky stáhnout na 1 zedníků. Zedníků by mělo být ze začátku co nejvíc, kolik jde, pak na 1 území. Procenta vědců u všech 5profesí nastavíme na 20.

Když máme kameníky a zedníky a můžeme stavět, musíme si nastavit procento lidí, kteří staví infrastrukturní budovy na 40%. Stavíme pak potřebný počet budov na umístění nováčků. Aby zedníci stavěli specky. Jako první stavím Hospodu u červeného draka, Radnici, Zlatý důl, Svatyni autorova bohatství a snažím se prokousat k Tržišti a Ambasádě. Někdo nejdřív staví Norák, ale já to stavím takhle a vyhovuje mi to tak. Dost dobrá specka na rozjezd je Vodárna. Je levnější než Norák a dostanem se k ni dřív.

Výrazným podpůrcem v budování našeho malého gubernátu je samozřejmě magie. Proto bychom měli zavést nějaké mágy a pokud nemáme Průsečík, tak i nějaké druidy (asi tak 2000). Mágů by mělo být tolik, aby jejich síla byla 3krát větší než rozloha gubernátu. K těmto profesím bychom měli přidat také nějaké to procento vědců. Mělo by to být pak u všech profesí, které máme asi 13%. Nekouzlete hned. Nechte si mágy nejdřív zaučit a pak si v automatickém kouzlení nastavte automatické kouzlení.

Takže postavit všechny speciálky, udělat zásoby zlata a infra a můžeme se pustit do války. Pokud nestihnete postavit specky do války, tak neblázněte a normálně nazbrojte. Na specky se přes válku vykašlete. Pak si je v klidu dostvíte.

RedDragon je týmová hra. Tak nemyslete jen na svůj gubernát, protože váš další osud už zleží na vaši alianci.


Farmaření
Pořádné farmaření znamená shodit armádu a dát lidi do profesí. O kolik můžete armádu snížit by vám měl říct váš imperátor. Dál byste mohli pokračovat podle tohoto stručného návodu.

  1. University na 50%
  2. Obchody, aby vynášely pro obchodníky 60%
  3. Ostatní profese do kterých dám lidi by měli mít 25-30%
  4. Pokud ne vám nevyplatí prodávat nějakou surovinu, je lepší mít lidi v alchymistech. Stejně jako když jsou ceny na trhu moc vysoké
  5. Pokud potřebujeme rychle stavět zbořené specky nebo zastavit volné pozemky, dáme lidi do zedníků. Ale maximálně 40%
  6. Při 60% + 60% se obchodníci držej na výkonu 1100%. Pouze skřet na 1300% a nekro na 1200%
  7. Je důležité kouzlit pracovitost, dobrou náladu a magické fluidum každé 3 tahy a štěstí jednou za dva tahy. Džini nemusí kouzlit magické fluidum 3krát za tah, ale stačí jim jen 2krát.
  8. Procenta vědců by měla být rozvržena rovnoměrně, Většinou to vychází na 20% u vědců, mágů, obchodníků, zedníků a pak u suroviny kterou vyrábíte(mana, zbraně, kamení nebo jídlo)
  9. Školy není moc potřeba, pokud nepřesouváte velká množství lidí naráz. Jestliže ano, tak stačí pouze několik set škol (tak 200 - 400)
  10. Budovy jako je ovocný sad, manové jezírko, diamantový důl, kamenolom se moc nevyplácí. Ale mít od každé této budovy, kterou potřebujete, tak 100 kousků nevadí. Lepší je mít tyto budovy ve válce. To se jejich počet zvedne o dalších 100 kousků.


Ekonomika a tahání ve válce
napsal: Don Konopník; editor: Babant
  1. zloděj a voják
      Příprava gubernátu:
    • Školy a výcvikáče na 40%, i když máte profesora
    • O polovinu více dračích doupat než je aktuální počet draků
    • Univerzity, dostatečné mnnožství (u 20K gubu 500-800)
    • Manurfaktury nejsou zapotřebí, kromě ovocných sadů u nekra v army.
    • Zastavěnost na 80-87%.
    • Alchymistické laboratoře bez cechů
    • Magické věže tak, aby jich bylo dostatečné množství
    • Vědecké laboratoře [s cechy tak na 15-20%, aby měli 2* větší výkon než je aktuální rozloha gubu]
    • Zednické dílny (bez cechů)
    • Na CZ RD je již zbytečností mít připravené kameníky, záleží na hráčovi
    • Pár tržišť, vždy dělají i bez paktů více peněz než stejný počet alcháčů (samozřejmě jich nesmí být moc, já nechávám výkon tak cca 600) (cech tak na 20-30%).

      Odehra při prokouzlení:
    • Prvních 5 tahů platy na 0 (pokud je potřeba a výdělek není+)
    • Vypnout autokouzlení
    • První tahy dáváme lidi především do vědců a mágů a to proto, aby nám neklesal výkon a mohli se pak dobře odkouzlit
    • Následuje labyrint, nalezení peněz
    • Odkouzlení se:
      • Nejprve na sebe hodíme mag. fluidum
      • Pak odstraníme stupiditu
      • Pak teprve ostatní kouzla
    • Platy na 50

      Odehrání 3 nebo 2tahu:
    • Než začnem tahat propustíme armádu(zloděje) a nacpeme co to dá do připravených alch. dílen (zvedneme platy dříve než páté kolo)
    • Samozřejmě platí postup uvedený výše
    • Přebytek lidí propustíme, aby nám zbytečně neprodělávali prachy
    • Musíme mít dostatek škol, aby se nám lidi zaučili
    • Pak, až bude dostatečný zisk narveme lidi do zedníků
    • o5 začneme autokouzlt
    • Zastavujeme spadlé infra a to tak abychom mohli strkat lidi do dílen
    • Zároveň nesmíme zapomenout na zastavěnost
    • Stavíme specky
    • Peníze vyděláváme max. do 29. (skřet 38.) tahu, aby nám zbylo dostatek tahů na armádu (u zloděje stačí na zučení i s výcvikáčema tak 6-7 tahů)
    • Musíme si nechat dost peněz na odtažení těch 20 tahů
    • Nemusíme tahat celej trojtah. Snažte se šetřit tahy

  2. mág
    To je dosti diskutabilní, ale podle mých zkušeností se vyplatí nejvíce toto:
      Příprava gubernátu:
    • Zastavěnost 49%
    • Školy 40-50%
    • Univerzity 55-56%
    • Necháme si o5 pár obchodníků, ale opravdu jen minimum
    • Pár budov do zedníků a pár buď do alcháčů (elf), nebo druidů (mág),
    • Necháme si dostatečný počet vědců (měli by mít 2*větší výkon než je rozloha gubu)
    • Magickejch věží tolik, aby se nám tam vešli všici lidi
    • Zbytek do Magický siločáry
    • Ostatní cechy jsou skoro stejné jako u vojáka

      Odehra:
    • Nafarmíme prachy
    • Lidi šoupnem o5 do mágů
    • Nakouzlíme (samozřejmostí je dostatek tahů na kouzlení)

      Anebo moje oblíbené:
      Necháme si část mágů(třeba 20K, 30K, 40K záleží na velikosti gubu) a co tah vyrobíme buď prachy, nebo manu, z kterýchšto každý tah kouzlíme na magicky nekryté guby dle rozpisu a následuje nahození max. síly, aby nás soupeř přiípadně neprokouzlil.

Copyright © 2003, OH Team - všechna práva vyhrazena | kontakt | webmaster